Griekenland

Zeilen en wandelen

bagagevervoer
zwaarte level 3
Beleef een unieke ervaring met ons op de prachtige Ionische Zee en de kusten van Corfu, Paxos en het vaste land van Griekenland. Gedurende deze 9-daagse reis in de maanden mei en juni zeil je van het ene leuke haventje naar het andere en word je meegenomen op mooie wandelingen onder begeleiding van onze ervaren gids(en). Kalimera! Met de azuurblauwe zee aan je voeten over oeroude paden langs één van de mooiste kusten van Europa. Onderweg genieten van Griekse hapjes en bijzondere gastvrijheid op terrasjes . En we zeilen natuurlijk. Frisse wind door je haren en zout op je gezicht. Zó mooi is Corfu: De Ionische zee. Heuvels vol met oeroude olijfgaarden. De olijfgaarden gescheiden door stenen muurtjes en daar doorheen de meest betoverende wandelpaden. Een dynamische kust met talrijke vogels en geheime grotten. De bevolking authentiek, gastvrij en vriendelijk. Dit alles is het Griekse DNA. Hier beleef je een weergaloze wandel- en zeilvakantie. Zeker voor het voor- en najaar een uitgelezen bestemming. Stel je voor: je ontwaakt in een authentiek hotelletje met uitzicht op de groenblauwe zee en ademt de frisse lucht in van deze regio van Griekenland. Na het ontbijt ga je met ons aan de wandel op oude wandelpaden met de fraaiste uitzichten. We komen afgelegen kerkjes, oude kapelletjes en verborgen dorpjes tegen. Na een frisse duik in de zee of een snelle douche varen we op de Ionische zee naar onze volgende bestemming; een mooi zeewaardig zeiljacht is ons vervoermiddel en Jan onze ervaren schipper. Dit deel van Griekenland biedt een gevarieerd landschap en het hele jaar door een aangenaam klimaat en nodigt je uit om dit gebied te ontdekken. In elk seizoen bloeien de meest uiteenlopende bloemen en bomen. Ontdek dit deel van de Ionische zee in al zijn facetten tijdens deze unieke wandelzeilreis. We lopen in afwisselend landschap met panoramische uitzichten. De wandelroutes variëren van 3 tot 8 km. Het niveau van deze wandelingen ligt op blauw en groen – onze twee makkelijkste niveaus. De zeiltochten variëren in tijd; dit is afhankelijk van de wind. We verblijven op Corfu, het vasteland van Griekenland en op Paxos – een eilandje ten zuiden van Corfu. Dit maakt deze reis uniek: - uiteraard het zeiljacht als vervoermiddel - een aantrekkelijke combi tussen wandelen en zeilen - frisse wind, heerlijke temperaturen en een azuurblauwe zee - vriendelijke havenplaatsjes - onderweg tijd voor snorkelen, zonnebaden en zwemmen: relaxen dus! En natuurlijk is het mogelijk om wat betreft het wandelen een rustdag in te bouwen en lekker te relaxen aan boord of in een van de kleine dorpjes waar we aan wal gaan. dag 1: Aankomst luchthaven Corfu Transfer naar een hotel in Gouvia – de thuishaven van de boot Diner en overnachten. dag 2: Gouvia – Mourtos Ontbijt aan de haven van Gouvia Transfer naar het strand van Dassia Lijnwandeling van circa twee uur vanaf dit strand naar het zeiljacht in de haven van Gouvia Om circa 14 uur stappen we aan boord van ons zeiljacht Zeiltocht naar Mourtos (Syvota), een havenstadje aan het vasteland, diner en overnachting dag 3: Mourtos – Lakka op het eiland Paxos Ontbijt en wandeltocht bij Mourtos op niveau blauw of groen Zeiltocht naar Lakka op het eiland Paxos Diner aan de haven. Hier verblijf je vier nachten in een mooie hotelkamer met uitzicht op zee of de prachtige bergen dag 4: Lakka – Gaios – Lakka Ontbijt en rondwandeling naar Gaios. In de middag relaxen aan de haven, aan het strand of where-ever. dag 5: Lakka – Antipaxos – Lakka Na het ontbijt varen we naar Antipaxos en leggen we aan in een baaitje. We leggen aan aan een steiger of we gaan met de dingy (klein bootje dat van het zeiljacht naar de wal vaart) naar het strand. Daar hebben we de mogelijkheid om een mooie rondwandeling te maken. Een andere mogelijkheid is om te snorkelen, te zwemmen, een boekje te lezen of op een andere manier lekker te relaxen. Terugvaart naar en diner in Lakka. dag 6: Lakka Zeilen langs de westkust (grotten en baaitjes) naar het zuiden van Paxos en weer terug Mogelijkheid om een mooie wandeling te maken. Diner en overnachten in Lakka. dag 7: Lakka – Parga Na het ontbijt varen we van Lakka naar Parga (vasteland van Griekenland) Namiddagwandeling: Diner en overnachting. dag 8: Parga – Corfustad – Gouvia Na het ontbijt varen we naar de haven van Corfu stad (Kerkira) alwaar we de mogelijkheid hebben tot een wandeling door het oude centrum van de hoofdstad van Corfu. Van daaruit wandelen we naar de haven van Gouvia. Uiteraard is het ook mogelijk om met de schipper naar de haven van Gouvia te varen. Diner en overnachting in Gouvia. dag 9: Gouvia – terugvlucht Nederland We verlaten de boot voor een ontbijt in de haven. Mogelijkheid tot zwemmen in het zwembad van de marina Transfer naar de luchthaven Terugvlucht naar Nederland.
zoeken in
filteropties
Door onze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees meer.